Apple iMac 20-inch (Intel Core 2 Duo / 320 GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iMac 20-inch (Intel Core 2 Duo / 320 GB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ANM 25-07-2008

Ik heb sinds maandag 21 juli 2008 een iMAC 24-inch 3.06 Ghz met 500GB HD,NVIDIA GeForce 8800 GS en 2GB geheugen.
Was altijd een fervent Windows-gebruiker, stelde zelf mijn PC-configuratie samen maar wat is de IMAC een beleving!!
Snel, stil, eenvoudig in gebruik, prachtig scherm, volledig opstarten binnen 20 seconden, prima helpfunctie, uitstekende zoekfunctie via Spotlight, prachtig design, etc. etc.
Ik snap niet waarom ik zolang gewacht heb om over te stappen!
Tot nu toe een min-puntje gevonden en dat is het gebruik van RW-dvd. De werkwijze van multisessie cd's en dvd's branden is erg omslachtig. Moet er nog verder induiken maar dat kan beter mr. Steve Jobs! Verder niets dan hulde!!

ermelindis 21-03-2008

Wat ben ik blij dat ik de overstap heb gemaakt. Voor diegene die net zo twijfelden als ik voor de aanschaf van een Imac. Wat een verademing. Gewoon lekker computeren, zoals mijn tipgever al zei; Met een auto rij je toch ook gewoon van A naar B zonder te weten hoe de motor werkt en hoe het er onder de motorkap uit ziet.
Met een Imac kun je gewoon zorgeloos computeren en allerlei leuke dingen doen. Eigenlijk ben ik nu heel blij dat ik van die teletubbieheuvel af ben. En hoe snel je gewend bent en ook ziet hoe andere mensen met hun net nieuwe computer (met windows vista) lopen te prutsen
De computer komt uit de doos en je hebt hem zo aan de praat. Zeer gebruiksvriendelijk en ik begrijp nu ook wat ik doe. Geen rare termen en waarschuwingen meer, geen snoeren. En wat mij in het begin gelijk opviel was de onlogische plaats van sommige functies bij Windows.
Ik kan het niet uitleggen je moet het ervaren en er leuk meespelen. Als je twijfelt net zoals ik gewoon doen. Ik kijk zelfs minder tv nu omdat computeren leuk is geworden.

Babita 12-02-2008

Al vanaf het begin van het computer-tijdperk werk ik met Mac. Op mijn werk zowel als privé. Eind vorig jaar werd het tijd mijn oude paarse bolletje (iMac) te vervangen door een nieuwe. Ik heb on-line het nieuwste model besteld, deze op 4 januari in ontvangst genomen en in gebruik genomen. Op 17 januari was de iMac morsdood. Op 18 januari belde ik de servicedesk, alwaar men concludeerde dat het ging om een kapotte voeding. Ik diende de iMac te breg]ngen naar het dichtsbijzinde service-punt. Aldaar werd mij medegedeeld dat de reparatie een simperl onderdeel betreft, en zodoende waarschijnlijk minder dan de gebruikelijke 10 werkdagen in beslag zou nemen. Na 10 dagen belde ik om te informeren hoe het ermee stond en kreeg ik te horen dat het onderdeel niet op voorraad was bij Apple Nederland, maar de week erna zou levering plaatsvinden en aan het einde van die (3e week zonder computer) zou alles voor elkaar zijn. Een leencomputer zou €97 kosten (let wel: ik had in december al betaald voor een nieuwe machine!).Toen ik ruim een week later weer belde om te informeren wanneer ik mijn iMac kon halen, kreeg ik te horen dat het onderdeel world-wide niet te verkrijgen was en dat ik geduld zou moeten hebben. Ik heb de servicedesk van ApleNederland gebeld, werd daar tot 5 x toe na halverwege het telefoonmenu te zijn gekomen eruit gegooid. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had werd mij gezegd dat ik geduld diende te hebben en de garantietermijn (1 jaar, 90 dagen telefonische ondersteuning) verlengd zou worden met de tijd dat de iMac in reparatie zou zijn. Al mijn gegevens staan op deze iMac en ik was ernstig onthand. Ik werd na aandringen nogmaals doorverbonden met een meneer die mij vertelde dat hij met spoed op zoek zou gaan naar het onderdeel en dat hij mij op de hoogte zou houden. En inderdaad: vandaag belde hij mij met de mededeling dat het onderdeel onderweg zou zijn, en dat het er echt aan zat te komen. Een datum kon hij mij niet geven. Op mijn verzoek de harde schijf over te zetten in een andere machine, of de iMac te vervangen door een nieuwe (de crash vond immers binnen 2 weken na in ontvangst nemen plaats), zei hij mij dat dat uiteraard onmogelijk was, aangezien de iMac op 28 december verscheept was (het was een Vlaamse meneer). En van verlenging van de garantietermijn -waarom ik vroeg, ik wilde er een schriftelijke bevestiging van- was uiteraard absoluut geen sprake, ik moest blij zijn dat de iMac gemaakt zou worden.
Al met al heb ik de iMac nu -4 weken na de crash- nog niet terug. De service is werkelijk allerbelabbertst. Bij een simpel koffiezetapparaat krijg je betere service dan bij Apple! Dat ik maanden heb gespaard voor deze machine, dat hij nog geen 2 weken in gebruik was toen hij stuk ging, dat ik er belangrijke documenten en gegevens op heb staan en ernstig onthand ben zonder computer is toitaal irrelevant voor Apple. Op mijn opmerking dat ik zou gaan klagen bij Apple Nederland kreeg ik indirect te horen dat deze klachtenbrief dan op het bureau van betreffende heer zou komen (ergo: er gebeurt niets mee). De arrogantie van Apple is werkelijk grenzenloos. Ik heb dit helaas al eerder ervaren emt een gecrashte iPod.
Al met al: als de iMac werkt en blijft weken heb je er een fantastische machine aan, maar als je mankementen krijgt.... Houd er rekening mee dat de Apple Service GEEN service is!
Op deze manier prijst Apple zich wat mij betreft uit de markt.
Op de site zijn de garantiebepalingen overigens niet of nauwelijks terug te vinden.
Zéér teleurgesteld en boos ben ik over de gehele gang van zaken. Apple neemt zijn klanten niet serieus!!!

Peter Schut 28-01-2008

Naast een windows nu ook maar eens een imac gekocht. Ik was gelijk verkocht. Los van de hardware kwaliteit werkt het softwarematig beter. Ik zou in ieder geval upgraden naar minimaal 2GB intern geheugen. Voor de harde schijf zijn goedkopere oplossingen, zoals een externe. Heb nu van Lacie in een rekje 3 x 500Gb extra. De een die ik gebruik voor video is aangesloten via de 800 Firewire. Zo gebruik je alle poorten.
Elke windows gebruiker zou ik adviseren. Niet langer wachten. Kopen die imac.

Richard B 07-01-2008

Deze nieuwe mac is een prachtige computer. De snelheid valt me iets tegen, had daar wel iets meer van verwacht. Soms wat probleempjes maar die vallen in het niet als je dat vergelijkt met de ellende van Windows. Heb overigens bij een andere winkel (want goedkoper) een licentie Windows Home NL (oem) aangeschaft en draai dat nu onder Parallels. Dit is vooral voor bepaalde applicaties die niet onder Mac OS-X draaien (spelletjes voor de kinderen en de teleportaal van mijn werkgever). Erg handig want zo heb je twee computers in 1. Een tip voor wie er geheugen wil bijstoppen: het originele mac geheugen is erg duur. Wie even zoekt op internet vindt voor een fractie van het bedrag dat Apple vraagt goedkopere reepjes en tips om die te installeren (staat overigens ook in je handleiding hoe dat moet).

Jan Sl. 21-12-2007

Wat is ie fantastisch!!!
De iMac is snel, stil, zeer goed beeld, makkelijk in de bediening. Lang getwijfeld om de overstap te maken van een Acer PC naar de Mac.
Na wederom een crash lang wachten met opstarten en afsluiten en steeds tragen wordende PC, de overstap gemaakt. En....
Ik had het veel eerder moeten doen. Instellingen ging kinderlijk eenvoudig, netwerk aanmaken, noem maar op.
Videobewerken op de pc grote drama. Traag en hangen. Op de iMac een waar genot.
Voor mij nooit meer anders.
Wil je ook weer plezier achter je beeldscherm bestel een iMac.

J Edelbloedt 14-12-2007

De 1e serieuze computer in ons huishouden!
Na een jaar ervaring op te hebben gedaan op mijn bedrijf,thuis ook overgestapt op een Mac.
De windows blokkendoos is nu het speletje voor onze zoon.Nu maar hopen dat mijn vrouw net zo snel gewend is aan OS X als ik destijds.
Indien het problemen oplevert kan ze altijd nog windows gebruiken via BootCamp van Apple.
Werkelijk een plaatje om te zien en dat toetsenbord, zo heerlijk plat dat is. Enige nadeel van het draadloze bord is dat het numerieke gedeelte ontbreekt.
Scherm is van topkwaliteit, de spiegeling wat door sommige als nadeel wordt gezien is simpel op te vangen door het enigzins te kantelen.
Grootste voordeel van de Mac, opstarten en gewoon aan t werk kunnen!
Veel nieuwe handige featers in Leopard, en uiteraard super stabiel!
Internetinstellingen overzetten fluitje van een cent, de Mac doet t allemaal voor je.
Hier gaan we nog vele jaren lol aan beleven!

Xaros 21-11-2007

Ik heb de Imac aangeschaft met de komst van Leopard, dus nog maar kort in huis. Een geweldige machine. Mijn andere PC' s in huis zijn gelijk niet meer populair. Een netwerk met de Mac en de PC' s was zo gemaakt en werkt met de Extreme probleemloos en stabiel. Geen onderhoud meer, geen virussen meer, eigenlijk geen omkijken meer naar het systeem. Gewoon een computer die doet wat hij moet doen.Mijn zorg dat de minder ervaren computerhuisgenoten problemen zouden hebben met het gebruik blijkt na 1 dag al ongegrond. OSX werkt zo eenvoudig, zo intuitief dat de hele familie er snel aan gewend was. Los van het eenvoudig gebruik is het natuurlijk een designcomputer. Prachtig om in de huiskamer te hebben en echt geluidloos. Een razendsnelle PC! Kortom...een sterke aanrader!

Frankbrabant 27-09-2007

Na jaren PC en dus windows gebruik toch overgestapt op de nieuwe Imac 20 inch 2,4. Schitterende machine om te zien en zeer gemakkelijk te installeren. Internet en mail draaien binnen enkele minuten uit de doos. Hij staat bij ons in de woonkamer en wordt door de gehele familie gebruikt. Wel even wennen aan de eigen apple benamingen en -programma's maar deze werken eigenlijk prima. Even gezocht naar het aansluiten van de imac op mijn stereo maar na de aanschaf van een optische kabel en een kleine adaptor paste deze in de koptelefoon uitgang. De muziek wordt digitaal doorgegeven van imac aan stereo installatie. Perfect voor streaming radio bijvoorbeeld.

Toch een kritische noot. Omdat allerlei spelletjes voor de kinderen niet meer draaiden op de imac een paar nieuwe gekocht, speciaal voor de mac bedoeld. Tot nu toe een score van ongeveer 1op1 van deze spellen doen het niet of houden er halverwege mee op. Bijvoorbeeld Myst stopt er na de introductie mee.
Of het nu met het nieuwste OSX besturingsprogramma te maken heeft?? Terwijl de spellen voor Mac OS geschreven zijn?? Moet ik nu toch weer Windows gaan gebruiken??? Ik was er net vanaf. Toch wel jammer van zo'n fraaie machine.